Na jednej strane môže byť zaujímavým zistenie, že umelá inteligencia sa už používa i v biznise, ale na druhej strane je to vlastne pochopiteľné. Práve biznis je činnosťou, ktorá si vyžaduje administratívny poriadok ale nie len to, ešte viac si vyžaduje najaktuálnejšiu informovanosť a hlavne kontatky s mnohými potencionálnymi ale i stálymi zákazníkmi. Práve v tomto odvetví musí byť pomoc umelej inteligencie viac než vítaná.
Umelá inteligencia spolu s pokročilejšou formou analyzovania by výrazne zjednodušili, ale predovšetkým zefektívneli a pomohli pokročiť spomenutým činnostiam. Najdôležitejšie sú získané údaje, ktoré musia však byť riadne uložené, pretože toľko údajov v hlavne nosiť proste nemôžeme. Na uloženie potrebných až súkromných či detailných informácií o klientoch v dnešnej dobe používame počítač. Udaje uložené v počítači sú označované ako dáta. Tieto dáta sú pre biznis dôležité, ale ide v podstate iba potrebný materiál. Ale ak sa s týmto materiálom neoperuje ďalej, zostáva nevyužitý a teda nanič. Preto spôsob, kedy sa počítač využíva iba na hromadenie dát, možno označiť za zastaralý. Dnešná doba nám už predsa ponúka širšie možnosti a predovšetkým z roka na rok rozvinutejšiu technológiu.
Potrebná je predovšetkým analýza týchto údajov k tomu, aby mohli byť následne využité čo najlepším, najefektívnejším smerom. Nevravím však len o údajoch v podobe textu, ale aj o potrebe analýzy zachytených rozhorov cez call centrá. Na základe zachytených rozhovorov a názorov zákazníkov možno zachytiť určité nedostatky či priania, na ktorých by bolo vhodné do budúcna zapracovať. Analyzovať sa dá dokonca i na základe tónu hlasu. Môžu sa vytvoriť aj určité lákavé online stránky s anketami či dokonca aplikácie a tvoriť zmeny na základe spätných väzieb. Skrátka a jednoducho, využívať dnešnú technológiu k spoznaniu potencionálnych či stálych zákazníkov a na základe toho sa snažiť v rámci možností realizovať ich priania či očakávania.