1] Mať definovanú politiku inkasa
Jednou z hlavných príčin pohľadávok po lehote splatnosti je, že spoločnosť nedefinovala svojich komerčných zákazníkov a zamestnancov, keď sa majú účty platiť. Ak nie sú komerční zákazníci vzdelávaní, že účty sa platia včas, je pravdepodobné, že zaplatia neskoro alebo niekedy vôbec. Uistite sa, že platobné podmienky vašej spoločnosti sú jasne uvedené písomne pre každého komerčného zákazníka.
2] Fakturačné a pravidelne posielajte výpisy
Ak nemáte systematický fakturačný a fakturačný systém, získajte jeden. Reklama mnohokrát nezaplatila jednoducho preto, že im neboli naúčtované poplatky alebo že im bolo pripomenuté, aby zaplatili včas. Táto situácia sa zvyčajne vyskytuje v menších alebo novších podnikoch, kde nemajú zamestnancov na fakturáciu a vyúčtovanie.
3] Použite „Vyžiadaná služba adresy“
Jedným z najťažších problémov pri zbere je vystopovanie komerčného zákazníka, ktorý „preskočil“. Všetky podniky by si mali byť vedomé špeciálnej služby, ktorú ponúka pošta. V každom vyhlásení alebo korešpondencii zaslanej z obchodnej alebo profesionálnej kancelárie by malo byť na obálke vytlačené alebo opečiatkované slovo „Vyžiadaná služba s adresou“, tesne pod vašou spiatočnou adresou v ľavom hornom rohu. Ak je zákazníkovi, ktorý sa presťahoval bez toho, aby vás informoval o jeho novej adrese, zaslaný výpis alebo faktúra a na obálke sa objaví nápis „Vyžaduje sa služba adresy“, Poštová úrad preskúma tieto informácie a vráti vám obálku na žltej. nálepka, ktorá uvádza novú adresu alebo iné aktualizované informácie. Ak zákazník zadal na pošte „zasielateľskú objednávku“, pošta je povinná odovzdať obálku zákazníkovi a dať vám formulár č. 3547 s novou adresou a naúčtovať vám cca. 50 centov. Takto budú vaše súbory s adresami aktuálne.
4] Častejšie kontakty s kontami po lehote splatnosti
Žiadny zákon hovorí, že komerčného zákazníka môžete kontaktovať iba raz mesačne. Staré príslovie „Pískavé koleso dostáva mastnotu“ má veľkú zásluhu, pokiaľ ide o zhromažďovanie delikventných účtov. Je to vynikajúci nápad, aby ste sa každých 10 až 14 dní spojili s oneskorenými platiteľmi. Umožní vám to diplomaticky upozorniť obchodného zákazníka na vaše platobné podmienky.
5] Použite svoj list o starnutí, nie vaše pocity
Mnoho firiem (alebo dobre míňajúcich ľudí na ich zamestnancoch) nechalo účet pripadnúť na vek, ktorý ešte nebol zhromaždený, pretože on alebo ona „cítila“, že zákazník nakoniec zaplatí. Aj keď existuje niekoľko ojedinelých prípadov nezvyčajných situácií, pravdou je, že ak nedostanete platené, niekto iný. Takže sa držte svojho systematického plánu následných opatrení. Čoskoro budete vedieť, kto má v úmysle skutočne platiť a kto nie. Potom, ako budete vedieť, kde stojíte, môžete podniknúť príslušné kroky.