Testy sú vykonávané DeepMind, Londýn-založená spoločnosť AI, ktorá predtým vytvorený program, ktorý porazil svetovú Hore prejsť hráča.
V tomto prípade ide o sci-fi videohru Starcraft II.
To je videné ako zložitejšia úloha, pretože hráči môžu získať len čiastočný prehľad o tom, čo robí ich súper, na rozdiel od čínskej doskovej hry Go, kde sú všetky kusy vystavené.
Okrem toho, obaja hráči Starcraft pohybujú svoje armády o viac ako súčasne.
DeepMind – ktorý vlastní materská abeceda spoločnosti Google – povedal, že jej bot AlphaStar hrá anonymne, aby sa čo najviac priblížil normálnej situácii. Obava spočíva v tom, že ak by ľudia vedeli, že hrajú proti počítaču, mohli by hrať inak.
Ale hráči budú čeliť iba algoritmu riadenému systému, ak sa prvýkrát rozhodli byť súčasťou experimentu.
Existuje riziko, že ak stratia, potom ich skóre skóre (MMR) bude trpieť, čo zníži ich hodnotenie proti ostatným hráčom a ovplyvní ich pravdepodobnosť, že budú povýšení na vyššie ligy.
Jeden z popredných britských hráčov povedal, že medzi komunitou Starcraftu je veľký záujem o to, ako bude AlphaStar vykonávať.
„Je to hra skrytých informácií a rozhodovanie s veľmi obmedzenými vedomosťami,“ vysvetľuje Raza Sekha z Kentu.
„Ľudia sú veľmi zvedaví, či DeepMind inovuje a príde s novými strategickými myšlienkami.
„To by bol naozaj veľký úspech, ale nemyslím si, že veľa ľudí očakáva, že sa to stane.“
Predchodcovia AlphaStar však prišli s tvorivými stratégiami v rámci partií šachu, Go a shogi, ktoré zasa ovplyvnili niektoré z najlepších ľudských hráčov, aby zmenili svoju taktiku.
Tieto hotové virtuálne prostredia poskytujú spôsob, ako vykonávať proces nazývaný výučba posilňovania. Zahŕňa to agentov, ktorí objavujú spôsoby, ako lepšie fungovať sami prostredníctvom procesu pokusu a omylu, pričom skôr získajú „odmeny“ za úspech, než aby im povedali, čo majú robiť.