Nie je nič zvláštne, že sa z nákupu vrátite s niečím, čo absolútne nepotrebujete a ani ste nemali v pláne to kupovať. Prečo? Pretože ste sa nechali, takpovediac, oblafnúť psychológiou, ktorú skúšajú predajcovia na svojich zákazníkov. Im ide len o zisk a vám o tovar. Spolu sa to síce dopĺňa, no nie vždy sa naše predstavy v oblasti míňania stretnú.
Keď vám niečo chýba
Väčšinou ideme na nákup za vecami, ktoré potrebujeme. S tým obchodníci rátajú. Snažia sa však využiť, že sme len ľudia a robíme chyby. Aké? Kupujeme za nezmyselné ceny. Stačí, ak je nálepka nad regálom v znení zľava alebo akcia. Žiarové farby zaujmú a upútajú našu pozornosť. O to viac, ak sme v zlej nálade. To sa nám môže vypomstiť. Prečo sú pri pokladniach malé stojany so žuvačkami a cukríkmi? Je to jednoducho preto, že aj keď ste všetko zvládli bez zbytočného míňania, na poslednú chvíľu vám príde ľúto, že ste si nič nekúpili len pre radosť. To zaberá nie len na malé deti, ale aj na vystresovaných dospelých, ktorí prichádzajú priamo z práce.
Neviete sa rozhodnúť
To hrá veľkú rolu v zbytočnom rozhadzovaní. Často nevieme, čo presne zaobstarať. Akú značku, od akého výrobcu? To je otázka, na ktorú by ste sa nemali pýtať predavača. Ten je tam na tržbu, nie na čestné rady. Preto sa nedajte ovplyvniť cenou, ale radšej zložením. Samozrejme, že sa tak vaša návšteva predĺži, no ušetríte nejaké to euro.
Zbytočne riskujete
Ďalšia chyba ktorej sa nevyvarujeme je riskovanie. V akom zmysle? Skúšanie nových značiek, ak máte už jednu overenú, alebo aj samotných potravinových reťazcov. Nezaujímate sa o letáky, ale radšej si zisťujete ceny priamo v teréne a veríte záruke, že je to tá najlepšia ponuka. Čo s tým? V prvom rade by ste sa nemali spoliehať na nijaký adrenalínový pocit. Ten naznačuje, že to, čo robíte nie je racionálne. A to sa rovná úbytku v peňaženke. Radšej to berte ako nudnú rutinu, nie divokú jazdu, či ochutnávku nových, ale predsa tých istých potravín.