Home > Články > Limitovaná edícia valentínskych pluto-záster v predaji

Dve občianske združenia, OZ P(l)uto a OZ Bol raz jeden človek, sa v pred-valentínskom období rozhodli vytvoriť kolekciu záster s originálnou potlačou. Lebo vraj láska ide cez žalúdok…

Občianske združenie P(L)UTO je známe spájaním chránených dielní a sociálnych zariadení, zastrešujúcich hendikepovaných klientov a klientiek, ako aj tvorbou prevažne textilného charakteru. V minulosti upútalo pozornosť verejnosti projektom „Šaty robia človeka“ a prvým modelom dizajnérskych šiat, ktoré vznikli pod dohľadom Borisa Hanečku v chránených dielňach. V novembri OZ otvorilo v Bratislave malý charitatívny obchodík Plutošop, ktorý prezentuje práve výrobky ľudí, ohrozených sociálnym vylúčením, a sám má charakter sociálneho podniku.

„V súčasnosti máme v Plutošope na Panskej ulici výrobky zo 14 organizácií z celého Slovenska – tričká, rukavice, šaty, tašky, ale aj bižutériu či darčekové predmety,” hovorí Kristína Baluchová, zakladateľka OZ P(l)uto. „Našich kamarátov a kamarátky z bratislavského OZ Bol raz jeden človek sme oslovili najmä preto, lebo krásne kreslia, zo svojej práce sa tešia. A neskôr sme spoločne zistili, že majú aj vrúcny vzťah k dobrému jedlu,” dodáva s úsmevom.

Tvárou nového projektu „Povedz mi, čo ješ…“ sa stal herec Roman Pomajbo, ktorého možno v blízkej dobe vidieť vo vlastnej show „Ocko“. „Roman je náš prvý mužský model,” vysvetľuje Baluchová. „Chceli sme sa vyhnúť stereotypu, že varia iba ženy. A keďže je niekoľkonásobný otecko, predpokladám, že bude aj skúsený kuchár, a naša pluto-zásterka príde aj jemu vhod.”

Limitovaná edícia záster vznikla v dvoch farbách – červenej a čiernej. Záujemcovia a záujemkyne si ich môžu zadovážiť v Plutošope – podporia tak klientov a klientky oboch združení, a môžu sa z varenia potešiť o trošku viac. Zásterky totiž zdobí príznačný nápis: „Povedz mi, čo ješ a ja ti pridám!“